Podul de la Vidin – Calafat ar putea fi gata până la sfârșitul anului

June 12, 2012

Cel de-al doilea pod peste Dunăre care va lega România și Bulgaria este realizat în proporție de 81%, au anunțat reprezentanții firmei spaniole FCC, citați de agenția Novinite.com. Mai mult, infrastructura aferentă podului de la Vidin – Calafat este gata în procent de 90% și podul ar putea fi dat în folosință la finele acestui an dacă vremea va fi prielnică lucrului și în lunile de toamnă-iarnă. Constructorii au finalizat deja o parte din căile rutiere către pod şi au finalizat terminalele pentru transportul internaţional de călători precum şi terminalul feroviar destinat transportului de marfă de la Vidin. Potrivit reprezentanților firmei FCC, prețul total al investiției se ridică la 232 milioane de euro, din care Ministerul Bulgar de Finanțe a plătit deja 190 de milioane.

Novinite.com menționează că pe partea română a podului la Calafat infrastructura este terminată în proporție de 95%. Aceasta va cuprinde 8,7 kilometri de arteră rutieră, din care trei kilometri de autostradă cu două benzi până la DN 56 Craiova – Calafat – arteră care este inclusă în planul de reabilitare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările fiind estimate la 80 de milioane de euro. Calea ferată se va întinde pe 3,3 km, până la cea existentă, Golenţi – Calafat.

Construcția podului trebuia finalizată, conform planurilor inițiale, în octombrie 2010, dar aceasta s-a tergiversat datorită dificultăților tehnice clamate de firma constructoare care a cerut din acest motiv o suplimentare a costurilor cu 25,7 milioane de dolari. Previziunile spun că în primul an de folosinţă, pe Podul Vidin – Calafat vor trece zilnic circa 8.000 de autoturisme şi 20 de trenuri, iar până în 2020, traficul zilnic va ajunge la 14.000 de autovehicule şi 40 de trenuri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ne-am mutat! Aici puteți accesa în continuare arhiva PPW. Click aici pentru noua versiune a Power&Politics World sau accesați adresa www.powerpolitics.ro/new